Igår var det 28e december...

... sååååååå - gissa vem som kom in på läkarlinjen VT16? Rätt, JAG!! AAAAAAAHHH!! JAG SKA LÄSA LÄKARLINJEN! Eller, läkarprogrammet, heter det kanske egentligen. Men vad är egentligen grejen med att ingen som kommer in vill läsa programmet?! I min urvalsgrupp (A-F betyg) var det 31 som kom in första urvalet. Andra urvalet kom 29 in. Om inte jag har missat något viktigt här betyder det att bara två av de som kom in från början behöll sin plats. Say what?! Haha, fast jag ska väl inte klaga, det var ju därför jag kom in, men eftersom vi var 29 reserver som kom in var det inte så mycket på håret som jag bävade för. Än så länge har jag noll koll på när allt drar igång, eller, kanske inte noll koll, 15 är det välkomstdag på universitetet och 18 är det inskrivning. Jag ska på riktigt ha en klass igen - i en sådär 5.5 år! Alla startar på samma gång, vet ungefär lika mycket från start och går ungefär samma kurser ungefär samtidigt. Det här blir en spännande vår!! Eller, några spännande år xD
Idag är jag helledig - såhär över jul och nyår är det inga förskolevik så jag njuter av ledighet fram till trettonhelgen - så jag passade på att göra cakepops. Inte för att det är så fantastiskt nyttigt utan bara för att det är lite mysigt att baka och sen är det lite gott också!
 
Ska snart dra igång dagens kvällsmat - inte varje dag jag har någon mer än mig själv att laga mat till! Betty kommer och hänger en stund och precis som vanligt har vi en del att ta ikapp, även om det inte var sju evigheter sen vi sågs sist var det inte igår heller! 
 
Förövrigt har jag sån träningsvärk att jag stånkar och stönar varje gång jag ska sätta mig, ställa mig eller gå i trappor. Träning är klart det bästa jag vet men nu är det på tok för länge sen jag hade någon ordning på min egen träning - SKÄRPNING PTn!! xD

Kommentera här: