Uphill climb

Plötsligt händer det, från att ha så mycket plugg att jag inte visste var jag skulle ta vägen har jag knappt någon skola kvar, nästa vecka går jag i skolan två dagar, veckan efter en halvdag och sen fortsätter det så med en eller max två dagar i veckan fram till kursslut 3 juni. Det är inte långt kvar nu! Istället har jag en massa jobb inbokat på förskolan jag var på igår, ibland har man det bra! Långa dagar med härliga barn och kollegor, massor av tid utomhus och kreativa förklaringar på varför man visst kan göra knasigheter. Igår var det två pojkar som åt småsten för att den ena sa att det var popcorn. När jag frågade honom om de åt popcorn fick jag svaret "Nej, småsten". Bara det att han talat om för sin yngre kompis precis innan att det var popcorn. Älskar att han var ärlig iallafall! En stund tidigare åt de "tuggummi" när jag frågade vad de gjorde, vet inte riktigt om jag vill veta vad de egentligen tuggade på just då... 
 
Jag är egentligen lite sugen på att sticka ut och springa, mina ben vill liksom sträcka ut sig lite, men å andra sidan har jag styrketränat på gymmet i väntan på att min adept skulle komma, så jag kanske kan lugna mig så att jag kan sova sen... Istället kan jag mentalt förbereda mig på att springa uppför Sunnerstas slalombacke om några veckor. 11 maj ska jag springa The Run, 5 km, och då går banan uppför slalombacken. Jag var lite sugen på att springa 10 km-klassen, men då springer man banan på 5 km två varv, och jag är inte så taggad på slalombacken att jag vill springa uppför två gånger, så jag sparar det till en annan gång. Lite backträning kan jag må bra av ändå, så jag ska försöka hitta någon härlig backe att pressa mig i...
 
Så här ser banan ut 11 maj...

Kommentera här: