SM stafett


Heldag i skogen idag när IF Thor arrangerat stafett SM. Grillat hamburgare, toastat smörgåsar på grillen, spanat in orienterare som med varierande ansiktsuttryck kämpat de sista metrarna innan växling till nästa löpare och sen stapplat ut ur målfållan, lyssnat på deras berättelser från skogen och plockat ner hela tävlingsarenan. Vissa löpare hade sprungit genom bottenlösa bäckar och kärr och var täckta av lera ända upp till näsan (inte avundsjuk!!), andra haltade sig fram på upploppet och ytterligare andra gick i lugn takt mot växlingen för att de ändå inte hade någon att växla till. Stafett är ett moment jag hatälskar. Det är kul att vara ett lag och kämpa för de andras skull, men det är lätt att slarva med så mycket löpare och kontroller i skogen och lätt att göra nervösa stressmissar bara för att någon annan drabbas om det går tokigt eller tar lång tid.

Fötterna värker efter att ha stått och gått hela dagen, huvudet är lite urblåst efter en heldag ute i väder och vind och kroppen skulle egentligen vilja ha en ledig dag imorgon till att sova, strecha och vila upp sig, men det får räcka med en tidig kväll och lite afrikansk dans efter skolan imorgon. Tror jag att jag kommer somna tidigt? Nej, men om jag börjar försöka sova nu har jag iallafall gjort mitt bästa för att vara utvilad och redo för ännu en måndag när jag vaknar imorgon.

Kommentera här: