Det går hit det går dit det går runt en liten bit

Lunch på stan med bästa Antonia och kvällspass på jobbet. Vi kan väl kanske låtsas att jag inte hade någon tenta imorse? (Jag blev godkänd men det var inte med stor marginal...) Alldeles för länge sen jag träffade Antonia sist, och precis vad jag behövde idag. Bara prata om allt och inget en stund och umgås lite. Vi hann förbi hennes lägenhet också, åååå vad jag vill ha en lägenhet. Eller bara ett korridorsrum. Eller bara nåt som är mitt eget, där jag kan komma och gå som jag vill utan att ändra om logistiken för fyra andra. Trodde aldrig jag skulle säga det, men vill ha promenadavstånd till centralen och kunna cykla eller lite snabbt ta bussen till jobbet och gymmet...

Tog bussen in till stan idag, men eftersom min cykel redan stod vid busshållplatsen sen jag tog bussen till stan i förrgår lånade jag en annan cykel hemifrån. Kan svära på att jag lyckades välja en av de minsta och lägsta cyklarna, trots att majoriteten av våra cyklar är vuxenstorlek...

Kommentera här: