Vissa dagar

En timmes frågestund i skolan idag inför tentan på torsdag. Måste säga att det är lite tungt att pendla vissa dagar... Fyra timmar, minst, på tåg och buss, cykel och till fots för en timme i skolan. Fick inte egentligen ut så mycket av frågestunden, mer än att jag och läraren har lite tolkningar av en del av det som kommer upp på tentan. Hur i hela friden kan man ha olika tolkningar av naturvetenskapliga fakta?! Så länge man förklarar sin tolkning får man förstås rätt försäkrade han, men tänk om jag inte inser att det är en fråga man kan ha olika tolkningar av? Måste kanske förklara min tolkning av alla frågor. Alternativt göra mitt yttersta för att enbart svara sånt han sagt på föreläsningar. Bara det att jag inte får mycket högre betyg än E om jag inte drar in saker från boken, som han inte tar upp...

Kommentera här: