Varför ska man koka äppelmos?

Hade molande värk i bakhuvudet imorse, blandat med lite förvirrande lyckopirrellerbubbel i bröstkorgen. Ingen aning om varför, kanske bara en bra dag, men det kändes som att jag borde försöka få utlopp för det på något sätt. Typ dansa eller något sånt. Knas!

Pluggade jag på tåget idag? Nej, jag försökte läsa lite på väg till Gävle, men när jag för femte gången halvsomnade mitt i en mening gav jag upp.

Vi grupparbetade i skolan, diskuterade musklernas namn och funktion och förberedde en styrkeövning och en strechövning till ett litet grupparbete nästa vecka. Kul! Vi har 4 tillfällen i skolan kommande 2 veckor, sista är tenta. Skönt att inte behöva pendla så ofta, men tentan närmar sig ju samtidigt...

Vi fick tillbaks förra tentan idag, stämningen i labsalen när läraren kom med tentorna var lite smått fascinerande. Stress, nervositet, oro. Jag blev godkänd, så det är skönt. Hade några saker jag inte kunde, andra jag slarvmissade men det mesta hade jag koll på.

Avslutade dagen med lite äppelmoskok med en fin vän, myys! Systeryster kunde inte förstå varför vi skulle koka äppelmos just, men nu var det väl kanske mest för att göra något medan vi hängde.

Kommentera här: