Nejdå, inget kaos där inte

Spännande att ha en så strukturerad och välplanerad arbetsplats! Imorse när jag kom till jobbet (07.30, söndag morgon) hade jag inte något schema för dagen. Det var helt enkelt inte inplanerat att jag skulle jobba, trots att de ringde förra söndagen och bokade in att jag skulle jobba idag. Sen visade det sig att en som fått schema för halvdag inte alls skulle jobba idag, men ändå blivit uppskriven på halvdag, så då hade jag iallafall jobb fram till lunch. Och sen var det förstås en annan som skulle jobba till lunch men som hade schema för heldag, så till slut fanns det jobb för mig hela dagen trots att jag inte hade något alls att göra när jag kom. Måste bara älska det! Ingen särskilt stressig dag annars, så jag ångrar inte att jag ställde klockan tidigt imorse och tog mig in till stan och jobbet, men just när det såg ut som att jag skulle få åka raka vägen hem igen kändes det lite sådär. Som om det inte räckte med en planeringsmiss var det dessutom en för mycket som ringts in till kvällspasset, så där var de tvugna att dela ett schema på två personer även om en person hade räckt, och det lät som att det varit samma problem igår. För många som jobbar. Kan det vara en av anledningarna till att företaget inte har råd att ha hemtjänst kanske? Får hoppas att det blir bättre i fortsättningen, samtidigt som lugna scheman betyder att vi kan vara hemma hos våra äldre längre. Det kanske helt enkelt inte är för många som arbetar utan bara för många äldre per schema, eller "rad" som det så fint heter...

Kommentera här: