Varför just en onsdag?

Feber idag så varken jobb, träning eller repa med bandet blir av. Nog för att det alltid är tråkigt att vara sjuk, men det är ännu tråkigare när man sitter på ett korridorsrum och inte har något att göra. Eller kanske snarare inte orkar göra något av allt man borde bara för att huvudet protesterar så fort man står och går lite. Tänkte våldgästa päronen och sprida lite baskilusker till dem (moahahaha), eller rättare sagt passa på att åka dit när jag har en ledig kväll. Mamma har infört obligatorisk middag på landet på söndagar, men just den här veckan har jag konfaträff på söndag så då är det smidigare att åka dit idag.

Just onsdagar går mitt favoritpass på gymmet, det tog emot att avboka det imorse, och att missa några timmar med HiHats, bästaste husbandet, gör inte saken bättre. Bara febern försvinner lite fort nu så jag kan jobba och träna igen. Har inte tränat sen i söndags (stackars mig, höhö) så jag börjar få lite abstinens...

Ja, jag börjar låta som mor min, men te kan man inte få för mycket av. Ser ni hyllan i vänstra hörnet? Det är en mycket stabil bricka på hyllkonsoller som är hem åt en vattenkokare och en brödrost i vårt korridorskök. Botten är påväg att ramla ur, så det är lite risky att koka vatten...

Kommentera här: