Flytande föda

Första tråden från mina stygn i läppen har precis lossnat. Stabilt! Annars är det bra, det är galet svårt att äta, gör lite ont och är lite blått, men det går förhoppningsvis över snart. Vore lite skönt att kunna äta normal mat, som normala människor gör. Just nu är det dricka genom sugrör eller äta med en liten tesked som gäller, och då kan man inte äta så rolig mat... Mamma mixade lite kycklinggryta och ris till mig (så att det blev bebispuré) igår kväll, så att jag kunde skeda i mig något lite varmare och matigare än fruktsoppa och jag lyckades få i mig två skivor bröd (med inget annat än smör på) genom att ta bort kanterna och sen stoppa in en liten tugga i taget långt bak i munnen. Hur folk orkar gå på sopp/shake dieter förstår jag inte. Jag saknar redan att få tugga på något, vad som helst. Meen, läppen samarbetar inte riktigt, så det får vänta ett tag till. Ska försöka klara av min muntliga presentation av gymnasiearbetet idag, med min blåa, svullna läpp. Det blir nog lite sluddrigt, men min handledare kommer hit för att lyssna (trots att det bara är en 5 minuter lång presentation) så jag ska göra mitt bästa. Ska preppa med alvedon innan så löser det sig!

Kommentera här: