Kemiprov, på riktigt den här gången

Att man aldrig gör saker och ting i tid! För exakt en vecka sen hade jag panik för att jag trodde att jag skulle skriva kemiprov dagen efter. Det visade sig att provet inte var i onsdags, det är imorgon. Så bra, då har jag en hel vecka på mig att lära mig mina två kapitel kemi! Om det ändå varit så väl att jag tagit min vecka och pluggat ordentligt... Inte mycket kemi har jag försökt pressa in i huvudet under veckan, så nu sitter jag här, igen, med panik över provet som den här gången på riktigt är imorgon. Jag och organisk kemi går inte riktigt ihop. Jag tar upp boken, öppen för ny kunskap, men hinner inte särskillt långt innan hjärnan säger Stop, nu är det nog dags att göra något heeelt annat, som typ sova, eller leka med bilder i photoshop, eller spela mobilspel. Så, ja, någe massa mer kunskap om den där organiska kemin ska jag inte påstå att jag har fått sen förra tisdagen. Sista rycket en stund nu kanske? Vore ju skönt om jag iallafall lyckas kunna nåt smart imorgon...

Kommentera här: