Badkrukefasoner är inget att ha

Call me crazy, men jag har badat idag. Det var inte varmt i vattnet, det tänker jag inte påstå, men jag hade våtdräkt så jag ska inte klaga. På söndag är det dags för Vansbro tjejsim, 1 km simning i öppet vatten. Usch och fy vad det kommer vara kallt om armarna! (Våtdräkten har långa ben men inga ärmar...) Jaja, det är ju den lättaste delen av TjejKlassikern, är det många som påstår, eftersom den är absolut kortast. Meeen, 1 km i iskallt (jaja, 12-13 gradit) vatten låter inte superlockande. Hur som helst var det inte så farligt som jag hade trott när man väl kommit i och tagit några simtag, dräkten håller en ganska varm så det är bara att simma fort så inte armarna blir superkalla!
 
Annars har jag mest tittat på volontärresor idag. Å vad jag vill åka på en himla massa volontärresor. Man ska ju bara ha ekonomin för det också... Och tiden. Men å andra sidan är livet långt, man måste inte göra allt spännande så fort man tagit studenten (herregud, är det redan tre veckor sen?!). Men något vore det kul att komma iväg på! Just nu lutar det mest åt att första turen blir till USA eller Sydafrika. Måste klura lite till...
 
Andra (eller okej, tredje, men jag började en dag innan planeringen var gjord) dagen på min träningsplan är avklarad och jag håller mig fortfarande till planen! Imponerande? Nej, inte direkt, men varje avklarad dag är ändå ännu en avklarad dag och ett steg mot målet. Nu har jag inte direkt något tydligt mål än så länge (mer än att jag vill vara färdigutbildad PT om ett år och då måste man ju vara lite stark och ha lite kondition) men ändå. 

Kommentera här: