... och om jag fick...

Jag sa att jag skulle få träningsvärk, och OM jag fick! När jag vaknade imorse, frigjorde mig själv från mitt varma och mysiga täcke och (ovanligt pigg, trots att klockan ringde samma tid som vanligt) kände jag att, jo visst är musklerna lite ömma och det känns att de fick jobba igår, men det var inget som hindrade normal gång eller begränsade någon rörelse. Efter en sisådär 3 timmar i en fåtölj, med datorn i knät, kändes det betydligt mer. Haha, stapplade runt som en 80-plussare där ett tag! Tog mig ut på en liten löptur för att mjuka upp mina trötta muskler och kunna stretcha lite, så vi får väl se hur stel jag är imorgon... 
 
Det där med att jag vaknade ovanligt pigg imorse. Hemskt irriterande (jag vet, i-landsproblem, men ändå) faktiskt. Har hemstudiedag idag, vilket betyder att jag kan göra vad jag vill med min tid, men jag bestämde mig för att gå upp i tid för att försöka plugga lite (eller kanske snarare skaffa mig en överblick över hur terminen kommer att se ut och vad jag kan förbereda innan vi börjar på riktigt på måndag). Klockan 05.30 gick därför alarmet igång, och pigg som aldrig förr nästan flög jag ur sängen. Jag menar hallå, kan man inte få vara så pigg varje dag? Och är det så att man bara kan få vara så pigg på vissa utvalda dagar behöver väl inte det vara just de dagar då man faktiskt kan stänga av alarmet, vända sig om och somna om utan att man missar något eller blir sen någonstans. Haha, knasigt! Kanske var det gårdagens hårdträning som helt enkelt fick mig att sova vääääldigt bra...

Kommentera här: