Att något så litet kan göra sån skillnad

Att ett litet piller på 100 mg kan göra så himla stor skillnad!! Har ätit järntabletter sen i augusti, typ varannan/var tredje dag, men första tre veckorna efter nyår tog jag en tablett per dag, bara för att bli klar med mina 100 tabletter någon gång. Nu har jag inte tagit någon på en vecka och igår kunde jag inte förstå varför jag blev extremt trött helt plötsligt. Imorse var det inget bättre, jag hade "feber-ljud" (vet inte hur jag ska förklara det, men det låter som att jag har feber, typ) i huvudet men inte ens 37 grader när jag kollade med termometern. Ingen feber alltså, men något var det ju. När jag funderat ett tag insåg jag att det kanske hade något att göra med de där järntabletter, och konstigt nog har det blivit bättre sen jag tog en i förmiddags. Haha, har för mig att de inte ens ska verka förrän dagen efter, eller något sånt, men det känns fortfarande aningen bättre. Något mentalt kanske? Oavsett vad det beror på är det skönt att vara liite piggare, så nu blir det till att återuppta min järntablett-kur. Har 9 tabletter kvar, sen får jag köpa nya, eller se till att få i mig mer järn naturligt i maten. Hm.. Men jag är sååå inte sugen på leverpastej, blodpudding eller annan inälvsmat... Grönsaker och "vanligt" kött låter mer lockande, tillsammans med frukt för att hjälpa kroppen att ta upp järnet. Och undvika tekoppen, kanske. Haha, jag låter som min te-beroende mor! Nu ska jag dra iväg och träna!

Kommentera här: