Träningsvärk here we go

Ingen lugn och försiktig start här inte. Kände igår att R.I.P.P.E.D. lyckades hitta alla muskler jag inte har just nu och idag känns det minst lika tydligt. Nice! Jag gillar att ha träningsvärk, numer. När jag gick på mellanstadiet klagade jag och mina klasskamrater för idrottsläraren varje gång vi hade träningsverk och hon bara skrattade och tyckte att det var alldeles utmärkt. Men ja, nu tycker jag om det.

Sista dagen på plats i skolan för den här veckan, ganska skönt faktiskt. Vi ska gå igenom hjärta, kärl och blod och sen får vi se hur mycket mer vi hinner. Läraren tycker om att sluta tidigt och skjuta upp saker till nästa föreläsning, så det är alltid lite spännande att se vad han hittar på. Börjar komma in i rutinerna nu, pendla och plugga. Och kroppen har vant sig vid mina hopplösa lunchmackor. Eh, ja, eftersom jag slutar 12 eller börjar 13 blir det lunch på tåget, bara för att jag inte tar ett senare/tidigare tåg så att jag hinner äta på skolan, och då blir det mackor, frukt och risifrutti i olika kombinationer. Igår lyxade jag med matlåda på mammas jobb mellan skola och träning, men trots att jag bara ätit en slarvig macka sen frukost (vid 6) var jag inte hungrig förrän jag börjat äta, och då var klockan redan halv tre. Måste bättra mig på det här med ordentlig lunch...

Kommentera här: