Lite roadtrip

Jag tycker om att orientera, gillar utmaningen i att hitta kontrollerna på kortast möjliga tid och trivs bra med att springa över stock och sten, genom ris och kärr. Mina fötter tycker bara inte om mina orienteringsskor. De har ett ohälsosamt förhållande, med skavsår som resultat varje gång jag inte lyckas blöta mer skorna innan jag startar. Aj, säger jag bara... Har sprungit min första orienteringstävling för säsongen idag, fegade och valde en enkel bana där der bara är att följa stigarna, men det är alltid nåt. Nästa tävling kanske jag vågar uppgradera till en bana som är mer anpassad till vad jag "borde" springa, med tanke på min ålder och att jag faktiskt tränat orientering några år. Dagens bana var anpassad efter 12-åringar, ungefär, så som sagt något fegt av mig...

Igår var jag på roadtrip till min kära farmor, passade på att hälsa på medan jag är ledig och inte har en massa plugg att begrava mig i. Bakade en äppelpaj innan jag åkte (hon klagar på att hennes ugn är för liten för att man ska kunna baka i den) som vi kalasade på med lite vaniljsås medan jag fick en uppdatering om senaste skvallret från släkten. Vad mina små kusinbarn heter, när nästa kusinbarn är beräknat, vem som hälsat på och allt möjligt spännande. Är lite imponerad att hon lyckas ha sån koll, vi är ändå ganska många kusiner och farmor är inte superung längre...

Riktigt trevligt var det. Hon tycker minsann inte att jag ska åka utomlands själv, om jag åker på volontärresa eller bussresa eller någon annan form av arrangerad resa utan att känna någon annan som är med på samma resa är det acceptabelt, men helt själv ska jag minsann passa mig för att åka. Vi får väl se hur det blir, har lite olika alternativ jag funderar på...

Kommentera här: