Dubbelpass

Tänkte ladda upp för kursstart nästa måndag med en hel veckas jobb, men det tänkte inte jobbet. Inte ett enda pass fanns ledigt. Nästa vecka (och veckan därefter) finns det däremot gott om pass, bara för att jag har plugg att göra då. Igår slog jag till med dubbelpass istället, för att kompensera, så det blev mååånga timmar i streck igår. Skulle jobba dag och sluta 16, men 15.45 ringde min kära kollega och frågade om inte jag kunde jobba kväll också, det saknades en personal till kvällspasset. Så det var bara att göra klart det jag höll på med, cykla tillbaks till kontoret för att få schemat för kvällen, byta om (himlen öppnade sig medan jag cyklade till kontoret så det rann om mig när jag kom dit) och köra på några timmar till. Blev konstigt nog inte otrevlig eller supertrött innan jag kom hem, men å andra sidan var alla supertrevliga. Allt från retstickor till guligulltanter. Just igår var det vääldigt lugnt på kvällen, dessutom, så kanske hade jag en snäll första kväll. Vi får väl se om det blir några fler inringningar i veckan, det har ju hänt förut att det saknas någon under ett pass, men annars blir det fokus på att hinna med allt som inte hinns med när jag pluggar sen. 

Kommentera här: