Ute skiner solen men inne hackar vi tänder

Vaknade imorse lyckligt till en varm och solig dag. Trodde jag iallafall. Soligt verkar det fortfarande vara, och jag kan slå vad om att det är varmt överallt utom just i min skola. Ballerina på, tjocktröjan lämnad hemma och varenda element i hela skolan är iskallt. Förstår inte att det ska behöva vara så kallt!! Det kan ju bero på att vi är så få att man kan sitta två-tre personer i ett normalstort klassrum och vara de enda där, att persiennerna är konstant fördragna eller att vår skola i stort sett bara har glasväggar inne i skolan, men kallt som tusan är det. Argh!! 
 
Jag försöker bli klar med gymnasiearbetet, men som vanligt har det blivit så mycket text att det är svårt att överblicka vad som saknas, vad som ska bort och vad som ska formuleras om. För att inte tala om allt som säkert står tre eller fyra gånger, helt i onödan. Får förhoppningsvis gå igenom arbetet med en ansvarig lärare imorgon, men sist jag gick igenom det med henne sa hon mest bara "Du har gjort så mycket så du behöver ju inte oroa dig", utan att ens veta hur mycket jag hade gjort. Den andra läraren läste igenom halva arbetet (en version där jag inte källhänvisat något över huvud taget) och den enda kommentaren var "Har du någon källa på den här meningen?". Jaja, har iallfall läst igenom hela arbetet en gång igår och en gång idag och försökt strukturera upp, så det ska nog hinna bli bra innan deadline på söndag. Vore bara så skönt att kunna skicka in det innan helgen!

Kommentera här: