Varannan-dag-vecka

Den här veckan har varit galen. Först en helt vanlig måndag (trött som alla andra måndagar), sen heldag i Stockholm med UF/Microsoft tävling (haha, vårat lag var kaos), vanlig tisdag, ledig torsdag eftersom den enda lärare jag har på torsdagar var på kickoff med ettorna och sen en vanlig (väldigt låååång) fredag. Gårdagen bara försvann eftersom jag var på Alborgen och lekte med alla konfaledare och idag har jag mest varit irriterad för att jag städat mitt rum. Det är något med att städa som får mig på vääldigt dåligt humör. Tog en löptur för att göra av med lite av irritationen, och genast blev humöret mycket bättre. Tror jag ska försöka undvika att skapa något nytt kaos på rummet, ju mindre kaos desto mindre städning och alltså bättre humör på lilla mig.
Ska bli skönt med en riktig skolvecka (eftersom det var lite varannan-dag-skola förra veckan) så att jag kanske kan få de där småuppgifterna gjorda. Har hemskt svårt att fokusera och få ordning när det är för luddigt och ledigt, tyvärr, men jag ligger i alla fall i fas än så länge.
Nu ska jag försöka få tillräckligt mycket sömn för att slippa den där typiska måndagströttheten imorgon, vi har skolfoto direkt på morgonen så det vore trevligt att se lite pigg ut.

Kommentera här: