Bygge

Snart har vi ett garage!! Eller, en carport eller vad det nu heter. Det kommer bli så skönt när vi har någonstans at köra in bilarna (även om det kommer vara läskigt att köra in genom porten i början) och att kunna parkera motorcykel och moppe lite mer organiserat och strukturerat än nu. Idag har vi satt på papp och panelat första väggen, så om man tittar från rätt håll ser det nästan ut som att det snart är klart. Tillräckligt mycket för att lillebror skulle tro att det till och med var färdigmålat när han kom hem efter handbollsmatch. Jag har ansvarat för att kapa alla brädor, det var ungefär så mycket pappa vågade låta mig göra. Haha, kanske bäst så med tanke på att den enda spik jag fick slå i blev så sned att pappa var tvungen att komma och ta över innan den gick av... Tror att jag kanske ska tänka efter några gånger innan jag bestämmer mig för att bygga ett eget hus.

Kommentera här: