Privatchaufför åt ingen

Har varit en låång skoldagsmåndag med ovanligt härligt/jobbigt spinningpass som start och en riktigt bra repa som avslutning. Skulle som vanligt toppa det med att hämta lillebror och hans träningskamrater, men lagom när jag tagit mig till andra sidan stan, parkerat och ställt in mig på att vänta en knapp halvtimme insåg jag att jag fått sms. Av lillebror. Som sa att han inte behövde skjuts, en förälder till en träningskamrat skulle hämta. Hade alltså kunnat åka raka vägen hem efter repet och varit hemma en dryg timme tidigare... Måste påpeka det för honom imorgon. Det hade inte varit något problem att vänta och skjutsa hem dem, men att köra genom hela stan och sen hem igen helt i onödan är irriterande både för att jag är trött och för att det inte direkt miljömässigt hållbart.

Kommentera här: