Hemsidedjungeln

Det här med att bygga en hemsida är en hel djungel. Ja, jag är praktiskt taget helt oteknisk, men så fort jag tror att jag kanske börjar förstå hittar jag något nytt problem, som uppstått av att jag inte förstår. Gah!! Först måste man skaffa domän och webbhotell, sen måste man ladda upp filer på rätt ställe, leta upp en massa uppgifter i avlägsna hörn av webbhotellet, vara inne på rätt del av webbhotellet för att hitta rätt uppgifter, peka om sidor åt höger och vänster men alltid åt rätt håll och så vidare. Har inte ens hunnit börja bygga på hemsidan eller ens lyckats installera programmet vi ska bygga den i, men redan har så många problem uppstått att jag undrar hur smart jag var som bestämde att det där med att bygga en hemsida var en himla bra idé. Fast å andra sidan har jag ju lärt mig allt det där som krånglat hittills (nästan iallafall) och ju fler gånger jag måste hitta det där avlägsnaste av de avlägsna hörnen, desto lättare blir det nästa gång, så kanske är det möjligt att lyckas ändå. Hoppas jag kan få fram mallarna innan vi kör nästa företagsmöte. Har jag sagt att vi är två nu, förresten? Jag tror jag sagt det, men i annat fall, vi har blivit två i företaget, istället för bara jag, så det blir lite effektivare arbete och lite mer idéer, kreativitet, ambitioner, kunskap och sällskap. 

Kommentera här: