Var tar tiden vägen egentligen?

Ibland undrar man vad man egentligen använt all tid till och igår känns det som att mycket tid gick åt till inget vettigt alls. Vi var på fältstudiedag på Skansen, vilket var vettigt, men det känns som att Stockholmspendeln går långsammare om man åker "tunnelbanetåget" istället för regionaltåget. Väl tillbaks i Uppsala slog jag ihjäl lite tid med att ungefär tre gånger så fort som man borde passera genom butiker (om man planerar att hitta något, vilket jag gjorde) tog mig igenom typ alla affärer jag kunde tänka mig att jag möjligen kunde hitta något innan jag slängde mig på bussen ut till Bälinge för att åka på körrep. När jag sen kom fram visade det sig att repet var inställt så då var det bara att sätta sig på bussen och åka en halvtimme tillbaks till stan igen för att sen springa till bussen som går hem. Jag menar, en och en halv timme buss bara för att ta mig en sträcka som tar 20 minuter med buss, inte riktigt värt det så att säga... Sen när jag kom hem var jag så trött att jag inte gjorde något vettigt av den kvällen, blev soffhäng och med ishockey-VM på TV.
 
Inte konstigt att man aldrig hinner något, när man lägger tiden på fel saker...

Kommentera här: