Träningspepp

Det tar emot lite att ställa klockan för att gå upp tidigt en lördag, men det funkar. Idag har det varit genrep inför en konsert med kören som går av stapeln imorgon, så jag hade inte mycket att välja på. Det var helt enkelt bara att gå upp i tid imorse. Vaknade såklart alldeles för tidigt ändå och funderade på om det var värt att gå upp, men jag somnade om och väcktes av klockan ändå. Blev ett tungt rep i alldeles för kall kyrka, men det lät bra ändå så det blir nog bra imorgon. Förhoppningsvis blir det lite varmare när det är publik i kyrkan också, men det känns nästan som att underställ är en bra idé... Blev en löptur med mamma när jag kom hem, så nu känner jag mig lite piggare, lite friskare och lite mindre stressad. Så himla skönt att träna! Faktiskt även när man har ont överallt av all träningsvärk, då känner man iallafall att det ger något. Idag är en sån dag när jag har träningsvärk överallt eftersom jag hade styrketräning i skolan igår. Borde verkligen styrketräna oftare, men jag tror jag börjar med att fokusera på konditionsträningen så får styrkan komma sen. Har en uppgift i skolan där vi ska lägga upp en träningsplanering med ett särskilt mål, följa denna under 8 veckor och sen utvärdera om vi nått målet och varför eller varför inte. Ska bli kul, men det kan nog bli lite tufft också. Nu måste mn ju lägga upp en planering som man orkar följa men som också ger resultat. Känns dumt att göra en planering som är för tuff och sen inte orka mer än en vecka men det känns också dumt att lägga upp en planering som är för slapp och som därför inte tar en till målet. Det blir intressant att se vilka resultat man kan nå på 8 veckor!

Kommentera här: