Koreografinötning

Idag känns det som att jag kan ha varit en lite jobbig danslärare. En sån som tjatar och vill att man ska vara lite bättre, även om man tycker att man gör sitt bästa. Men ibland behövs även de lärarna, de tjatande och lite småjobbiga lärarna som ändå får en att försöka lite till. Bad mina tjejer ta ut stegen så mycket att de tyckte att de såg löjliga ut. Det är nämligen så att de ser löjliga ut när de inte vågar ta ut rörelserna, men om de skulle våga ta ut rörelserna ordentligt och lita på att de kan skulle det se fantastiskt bra ut. Delade upp dem i två grupper så de kunde titta på varandra idag och då sa de faktiskt själva att de borde ta ut stegen och göra dem tydligare. Lite nöjd att de sa det själva!! Det var lite jobbigt att vara danslärare också. Eftersom jag delade gruppen i två, vi dansade konstant i lite över en timme och jag dansade med både grupperna. Haha, om inte annat har jag fått lite träning! Hoppas tjejerna känner att de fått ut något av det också och att koreografin kanske sitter lite bättre än den gjorde innan. Jag ska få vara med och dansa på riktigt den här uppvisningen. Det är en tjej som ska vara i Oxford när vi har uppvisning så jag får hoppa in på hennes plats i raden längst bak. Hoppas tjejerna kommer ihåg koreografin utan mig längst fram!!!

Kommentera här: