Håltimme

Tänk vad med saker man kan göra i skolan som inte är att plugga. Det är dumt enkelt att få en 2,5 timmar lång håltimme (eller, ja, egentid som det heter här eftersom vi inte har några håltimmar) att gå utan att egentligen göra något vettigt skolarbete. Borde korta ner en svenskaanalys, läsa en engelsk roman, plugga kemi inför prov... Men inte har jag gjort det inte. Vet faktiskt inte vad jag gjort, för jag har verkligen inte suttit och tittat på facebook i 2,5 timmar! Jag har försökt komma frammåt på en biologilabrapport, men det rör sig långsamt. Har åtminstone börjat nu, det är alltid nåt såhär en vecka före deadline. Är så trött i kroppen att jag inte riktigt vet vad jag ska ta mig till, men det är skönt att morgonens styrkepass gav något...
 
Fredageftermiddag sådär mellan 14.30 och 15.50 kan inte vara den bästa tiden att ha biologilab. Helt ärligt är man så trött en fredageftermiddag, om veckan varit som den här iallafall, att det är liite svårt att fokusera. Framförallt efter det där 2,5 timmars hålet jag just spenderat på ingenting och en labrapport. Ska bli sååå skönt att komma hem och kunna släppa plugget ett tag, inte för att jag kommer att ha en chillarhelg men ändå. Kommer inte hinna tänka på skolan såå mycket, så det är skönt. På ett lite knasigt sätt. Vore nämligen skönt att bli av med det också. Som en lärare sa i mellanstadiet, "Gör det fort så blir du av med skiten!". Sen tror jag att citatet ursprungligen kom från en av mina klasskamrater, det känns troligare att det är plockat från en kille i 11-års åldern än en lärarinna i 50-års åldern, men det är ju lika sant ändå.  

Kommentera här: