Vanor

Jag har de senaste tre veckorna lyckats få igång någon slags vana att träna kondition två dagar, vila en och sen träna kondition två dagar, vila en och så vidare. Det har faktiskt hållit i de tre veckor som gått sen jag hittade på att det vore en bra idé, men nu kommer min vana att brytas. Imorgon åker jag iväg på konfirmationsläger och eftersom jag sprang igår och idag har jag vilodag imorgon, men sen på måndag ska jag springa. Vilket jag tvivlar starkt på att jag kommer att göra. Detsamma gäller tisdag, troligen blir det alltså TRE dagar vila istället för EN. Sen på onsdag ska vi vandra 1,6 mil, så jag kanske kan räkna det som träning, men torsdag (när vi kommer hem) är jag bara hemma några timmar mitt på dagen innan jag åker på midsommarläger med Sveriges Blåbandsungdom. Kan garantera att jag inte är galen (eller tränad) nog att kunna träna kondition mitt på dagen, så då blir det genast ännu en vilodag. Jag som var så duktig och höll vanan i tre hela veckor utan att ge upp eller komma på någon ursäkt att slippa! Fast mamma har sagt att vi (notera VI, inte JAG) måste se till att jag hittar tillbaks till vanan efter midsommar, så jag kanske inte ska tro att det är kört än. Det värsta är bara att sommarjobbet drar igång senast två veckor efter midsommar, och eftersom det är relativt aktivt och fysiskt påfrestande kan man vara ganska så helslut när man kommer hem. Stor risk att slöa jag hittar på ursäkter för att inte träna med andra ord. Haha, man ska inte ta ut segern i förtid har jag hört, så detsamma kanske gäller förluster. Jag tänker komma in i min träna två dagar, vila en igen efter midsommar och jag tänker hålla igång det hela sommaren. Haha, nu om jag misslyckas måste jag erkänna det. Och jag är tillräckligt mycket vinnarskalle för att ogilla att misslyckas. Förhoppningsvis tillräckligt mycket för att lyckas.

Kommentera här: