Sömnbrist

Känner mig inte riktigt levande efter de tre timmars sömn jag fått i natt, men vad gör man inte för sina fina konfirmander. Vi har varit på läger sen i söndags och kom hem idag, så natten som var bestämde de sig för att dygna. Är lite imponerad av att de orkade, men kanske ännu mer imponerad över hur två av dem konstant hittade på galna lekar, spred energi omkring sig och inte verkade påverkade alls av att de faktiskt varit vakna i ett helt dygn. Haha, en av konfirmanderna som var vakna hela natten var till och med piggare än de konfirmander som sovit. Förstår inte hur han bar sig åt, men jag utgår ifrån att han har en lång dejt med sin säng nu. Själv har jag packat upp efter konfalägret, duschat och packat om för att ikväll (eller så snart familjen kommer hem från arbete och fotbollsskola) åka till Karlsskoga för att fira midsommar och ha riksmöte med SBU. Känner att de tre timmarna sömn inte riktigt är tillräckligt för att jag ska kunna vara sådär jättesocial ikväll, men jag har två dagar på mig att ta igen det sen. Haha, pendlar mellan att tro att jag kommer bryta ihop eller svimma av trötthet och känna att jag kanske inte är så trött egentligen. Har förresten lyckats upprätthålla min träningsvana med två dagar löpning och en dag vila. Lekte duktig och gick upp tidigt måndag och tisdag så att jag hann springa en liten tur innan frukost. Det var en annan ledare som också var ute och sprang, så då blev jag också peppad att offra lite sömn för att hinna träna. Trots att vi inte sprang tillsammans. Sprang och vände så att det totalt blev lite knappt 4 km och våndades båda gångerna över den 1 km långa backe jag började med efter att jag vänt men när jag kommit upp för backen blev jag båda gångerna lika förvånad över att det kom en lång nedförsbacke efter. Kunde aldrig komma ihåg att jag sprungit upp för backen på väg till vändplatsen, men även om jag fortfarande tycker att det är lite konstigt att det är en backe där så måste jag ha sprungit uppför båda dagarna utan att tänka på det. Kanske för att den inte är så där extremt brant, men ändå. Tycker att jag borde märka att jag springer i en uppförsbacke.

Kommentera här: