Kurvtagning

Jag klarade det! Femte dagen i rad i Bälinge kyrka med fullt ös på konfirmanderna. Haha, trots att det inte varit särskilt ansträngande är jag helt slutkörd. Måste vara all kärlek man ger och får ta emot! Men herregud, hur ska jag orka med ett seriöst arbete när studenten är passerad och det är dags att tjäna lite pengar?! Haha, det löser sig när jag kommer dit. Har tre av de fem dagarna kört motorcykel till Bälinge (för övrigt helt otroligt hur lite bensin den maskinen drar) och börjar få upp farten ordentligt nu. Första kilometern är grusväg så där går det max 40, men sen är det 70-väg nästan hela vägen och nu kör jag faktiskt 70 där det är 70. Har alltid legat i 50 och tyckt att det går så himla fort (Hur kan någon vilja köra snabbare än så?!) men nu är det en baggis att köra 70. Förutom när det är en grävling på vägen och jag får en hjärtattack och kör lite långsammare någon minut. Haha, körde till och med 70 på en liten pluttig grusväg där jag annars kanske möjligen kan köra 50 (det är en raksträcka bland åkrarna så det är bra sikt och ingen som behöver irriteras över den hetsiga mc:n) men när jag körde där i fredags blev det alltså 70 innan jag insåg hur fort det egentligen gick. Stackars mamma fick känna av mina kurvtagningsskills när jag övningskörde bil med henne igår, samma väg som jag kört med mc halva veckan. Haha, med tanke på att jag övat upp precis hur jag ska ta kurvan med mc och kan jag förstå att hon inte riktigt uppskattade mina skills när jag körde bil. Hon trodde jag skulle köra i diket! Måste tänka på att jag har nästan en hel bil som måste få plats mellan mig och diket på min högra sida. Så himla lätt att hamna i motorcykelspåret annars, och då blir det ju diket för passageraren.

Kommentera här: