En packad vecka

Har precis (eller, i söndags, men ändå) kommit hem från en veckas läger. Mellanlandade hemma för att packa om i torsdags mellan konfaläger och midsommarläger, men det var en ganska så sliten Alice som i söndags packade upp väskan. Haha, den är dessutom bara halvuppackad. Midsommarlägret hölls i Karlskoga och är lite av en tradition. Sveriges Blåbandsungdom håller alltid ett läger under midsommar där riksårsmötet är en av huvudpunkterna på schemat. Det är där vi beslutar om vilka som sitter på olika poster och lite hur nästa år kommer att se ut. Inte jättekul kanske, men riksmästerskapen i terräng och friidrott, (och naturstig såklart som jag var med och anordnade) folklekarna och alla underbara människor väger upp många gånger om. Just riksmästerskapen i terräng och friidrott har jag kanske inte alltid varit jätteentusiastisk över, (och friidrotten var jag inte med på i år) men jag lyckades vinna riksmästerskapet i terräng. Stolt tjej! Haha, vi sprang 2,5 km, så det var inte jättelångt, men jag tror att jag kanske slog mitt rekord. Sprang nämligen på 15.12, mitt rekord hemma är 17.något-jag-inte-kommer-ihåg. Brukar alltid komma tvåa eller trea (notera att det alltid är samma sak som att komma sist eftersom det är två eller tre deltagare) men i år var kusinen inte med så då fick jag en chans. Trots att det var två andra som tävlade i samma klass. Det känns lite som att allt var på min sida i helgen. Först gick jag och blev invald i förbundsstyrelsen, så nu är jag med och styr organisationen (haha, hur ska det sluta?!), sen vann jag RM i terräng och för att avsluta dagen på topp fick jag dessutom stipendium för Årets SBU:are ( vet fortfarande inte vem som är den vänliga själ som nominerat mig, men det är bara att tacka och ta emot!). Inser att det var lördagen allt gick min väg. Galet!

Kommentera här: