Stadsbesök

Har spenderat dagen med familjen på stan, utan att egentligen se någon ur familjen annat än när vi åkte bil dit och hem. Började hos frisören (har inte klippt mig på typ ett halvår, så det var välbehövt!!), fortsatte till en fotobutik i jakt på en kameraväska och avslutade med inköp av ny mobiltelefon. Passerade igenom alla klädaffärer som finns i denna stad där någonstans i mitten, men det gav inget vidare resultat. Köpte en precis likadan kameraväska som pappa har, vet att jag trivs med den och han i affären och jag bestämde att den var lagom storlek och rätt modell och allt vad det är som ska stämma. Lite knasigt att ha två identiska väskor kanske, men det är bra att ha en egen väska där man kan ha alla sladdar och liknande. Dagens köphysteri kom av att jag till slut vågade använda de pengar jag haft i ett kuvert i skrivbordet i kanske två år (har inte kunnat komma på vad de kommer ifrån, men ett kuvert märkt med mitt namn har legat där med 930 kr) och att päronen insett att de är skyldiga mig en massa pengar. Haha, de skulle vara smarta ekonomer och dela hela årets studiebidrag på alla 12 månader och inte de 10 man får bidraget, men det blev lite fel, så nu var de skyldiga mig en herrans massa pengar. Fick till och med pengar efter att de betalat min telefon. Sweet!! Fast nu lär jag inte kunna köpa något på ett tag bara för att jag känner att jag köpt en massa...
 
Har inte hunnit få fram kameran något idag (inte ens för att flytta över den till nya väskan) så det får bli en bild från igår istället. Jag, mamma och farmor diskuterade vilken sorts hus vi helst skulle vilja bo i när vi var inne i ett renoveringsobjekt vid alltiallo-handeln igår, och med sån här dukning skulle iallafall jag kunna tänka mig att bo. Trots all disk. (lite synd att jag inte hade längre skärpedjup så att även tapeten varit i fokus, den var så himla fin, men man kan inte få allt...)
 
Foto: AliceSaraLovisa, Juli 2013
 

Kommentera här: