Träningsvärk, here we go

Jag vaknade imorse och insåg att det krävdes lite viljestyrka för att sätta sig upp. Efter gårdagens styrkepass på idrotten har jag nämligen träningsvärk i mage, rygg, axlar och armar. Det är alltid lika härligt med träningsvärk, man känner väldigt mycket längre att man tränat än om man inte får träningsvärk. Några varv med längdskidor kan möjligen ha bidragit lite till träningsvärken, men enda sättet att bli av med träningsvärk är att träna, så några varv skidor har det blivit nu på förmiddagen också. Är värdelöst dålig på att räkna varv så under varje 750 meter långt varv hann jag glömma bort hur många varv jag åkt. Är ganska säker på att det blev 10 till slut, men eftersom jag glömde bort antalet varje varv efter varv 2 kan det vara fler eller färre. Efter några varv har man varit på samma ställe så många gånger att man inte kommer längre kan bestämma exakt hur många gånger det är. Spåret är inge vidare nu efter den nya snön, även om det är bättre än innan snön kom i torsdags. Det är fel sorts snö för att man ska få upp ett tydligt spår, så förhoppningsvis åker vi till fotbollsplanen där de spårat ordentligt och åker lite i eftermiddag. Vore skönt att ha ett spår att ta hjälp av och inte bara ett nästan-spår som går på skare och har lite mindre pudersnö än resten av åkern.

Kommentera här: