Skolstart

Imorgon börjar skolan. För de flesta iallafall. Vi som går på Kunskapsgymnasiet har hemstudiedag och utvecklingssamtal imorgon. Lite tidigt för utvecklingssamtal, kanske någon tycker, men vi sätter upp mål för terminen, planerar hur vi ska ta oss dit och kollar hur vi ligger till just nu. Det kan vara intressant och det kan också vara väldigt ointressant. Förra terminen kom vi i stort sett dit, sa hej och kollade att det gick som planerat och sen var vi klara. Förhoppningsvis är det lite mer givande den här gången, men jag känner inte något större behov av att styra upp min skolgång tillsammans med min handledare och mina föräldrar. Helt ärligt trivs jag bäst med att göra det själv. Iallafall sen jag slutade nian och inte har min gamla handledare till hjälp längre. Fast lite diskusion kring hur jag ska nå mina mål i kemi/biologi/fysik kan jag nog må bra av. Om jag känner min handledare rätt kommer det resultera i att jag ska sätta upp egna strategier för hur jag ska nå mina mål, men det är alltid bra att ta upp det så jag måste fundera över det.

Kommentera här: