Nyår

Det är nu man ska avlägga nyårslöften man sen bryter om ungefär en vecka, önska att 2013 blir minst lika bra som 2012 eller att 2013 är året då allt man önskar sig inträffar och allt blir perfekt. Tänker dock vara realist och strunta i nyårslöften och önskningar om att någon högre makt ska göra allt perfekt just detta år. Hur man än vänder och vrider på det tror jag att vi aktivt måste göra något för att det ska bli så där bra som vi önskar. Vi försökte lova varandra att ta det lugnt och ge oss själva tid att andas även i vardagen (och inte bara när vi är lediga) vid tolvslaget, men jag vet av erfarenhet att jag inte kommer att ta det lugnt när skolan drar igång, så jag har redan givit upp det löftet. Nyårsfirandet var traditionsenligt med släkt och vi hade sådan tur att även kusin vitamin på Nya Zeeland kunde vara med när vi gick in i 2013, när hon redan haft 2013 i 12 timmar och fått en natts sömn efter sitt eget firande. Trevligt!! Vi satt och spelade spel, pratade och fikade fram till 1 inatt och någonstans mitt i natten låg humorn på nivån att vi alla skrattade så vi grät åt "Är glasögonen aggresiva?" "De är bara för syns skull!". Det är egentligen inte alls kul när det tas ur sitt sammanhang, men det kom av att faster satt och läste en fråga och nickade för att hon växlade mellan att läsa genom glasen i glasögonen och över dem. Haha, pappahumor mitt i nattten är helt underbart!

Kommentera här: