Nej men plugga är ju alltid trevligt

Ser att det var ett tag sen sist, men så brukar det vara. Har fått väldigt mycket längre dagar i skolan den här terminen så nu är det bara att plugga hela skoldagen och sen finns det lite kvar att göra när man kommer hem. Efter att man tränat eller hängt med underbart sällskap i kyrkan, förstås. Egentligen är nog den största skillnaden att vi har fått lektioner som ligger sista passet istället för att ha egentid de två sista timmarna, men sen har vi en extra kurs också så det spelar nog också in. Vi ska läsa en helårskurs i biologi på en termin och nu de första veckorna går de flesta lektioneran bort dessutom. Bara att plugga begrepp, cellens delar, läsa alla sidor i boken och göra alla uppgifter. Diskuterade några av frågorna imorse och imponerade mig själv genom att faktiskt ha fått in något under mina timmar läsning igår kväll. Kanske faktiskt ligger något i att man tjänar på att skriva upp det viktigaste. Nu har jag skrivit recension och läslogg till en bok vi läste på spanskan i höstas. Är långt ifrån klar, men en bit påväg iallafall. Skönt att komma någonstans med någon uppgift iallafall. Annat är det med svenskaföreläsningen till på tisdag, men den tar jag imorgon. Nu ska jag skynda mig till bussen för att åka ut och träffa alla konfaledare och våra konfirmader för första gången efter juluppehållet. Film står på schemat. Nice!!

Kommentera här: