Dansa, dansa, dansa

Min dansgrupp är bara för underbar! De är grymt duktiga, extremt kreativa, väldigt pratiga, otroligt trevliga och helt enkelt bara bäst. De lär sig koreografierna lite för fort för att jag ska hinna ha en ny koreografi klar till när de har lärt sig den vi jobbar på nu, men jag tror att det kommer att fungera ändå. Får se till att ha två koreografier redo till nästa termin, och kanske får jag försöka få till en ny till om några veckor så vi har något att jobba på. De är inte så tålmodiga och inte så sugna på att göra något de redan kan några gånger till för att kunna det ännu bättre nämligen. Det kanske är så när man är 11-12 år. Eller så är det bara så att jag inte är så kreativ (eller har sån tid) att jag kan skapa en ny koreografi bara ändå. Igår frågade de om inte Moa och Betty, som var med som ledare när vi startade gruppen, kunde komma och hälsa på någon gång. De saknar sina gamla ledare nämligen! Så himla fina tjejer, både dansgruppen och mina kära vänner. Dansarna ger så himla mycket energi och jag ser redan fram emot nästa träff. Måste överleva två hela veckor istället för en innan vi dansaar nästa gång eftersom det är sportlov nästa vecka och jag bestämt att vi har uppehåll över loven. Kanske att jag kan hitta tid till att försöka få till en ny koreografi?

Kommentera här: