Jullovet har nästan börjat

Hade tänkt börja den här veckan med det vanliga spinningpasset, men efter gårdagens huvudvärk och (möjliga) vätskebrist kände jag att det kanske var lika bra att ta en vilodag. Att sen resten av veckan kommer att bli en enda lång viloperiod kan vi låta bli att prata om. Fast med tanke på att det inte ligger någon snö än kan jag ju faktiskt sticka ut och springa hemma, eftersom jag ändå kommer att vara vääldigt mycket just hemma den här vecka. Har max en lektion per dag, om man inte räknar idag när jag har tre lektioner. Imorgon är det inga lektioner alls, bara att skriva på biologiuppgiften och rädda UF-företagets hemsida (och springa, om väder och temperatur tillåter det), på onsdag är det bara företagspresentation, alltså ungefär 5-10 minuter skola, på torsdag har jag kanske en lektion, men där ska vi jobba själva (med biologin) så om jag är riktigt effektiv imorgon och hinner klart innan torsdag kanske jag inte ens behöver vara där på den lektionen och sen är det fredag och dags för avslutning. Jag är inte sådär jättetaggad på två timmar avslutning (vad hände med en evighetslång timme i kyrkan?!) men det blir säkert kul. Vet att ett sociala utskottet har planerat lite skojjigheter, att några musikaliska lärare ska uppträda och att kåren säkert vill säga god jul. Och vad rektorn hittar på att säga blir intressant, eftersom vi har en ny rektor den här terminen. Har seminarie om 10, så kanske ska läsa igenom texten en sista gång...

Kommentera här: