Tillbaka till verkligheten

På tisdag börjar skolan igen. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Å ena sidan har jag velat börja i skolan igen i stort sett halva sommarlovet, men å andra sidan vill jag fortsätta vara ledig ett tag till. Men jag tror att jag vill plugga mer än jag vill vara ledig. Åtminstone ska det bli skönt med lite rutiner igen, saknar faktiskt en väckarklocka på morgonen, något att göra på dagarna och en chans att planera dagarna. Har tappat mina träningsrutiner sen jag fick benhinneinflammation (igen) för en månad sen, så det blir skönt att kunna planera in träning ordentligt. Av någon anledning har jag lättare att göra saker om jag får kämpa lite för att få plats med dem. När jag har hela dagen på mig att träna har jag väldigt lätt att tänka att jag gör det sen, men så är det plötsligt för sent och jag skjuter upp det till morgondagen. Har jag planerat in det i det där lilla luckan som finns mellan skola och kyrkan är det sjukt mycket lättare att faktiskt genomföra passet. Haha, knasigt! Imorgon ska jag ha mitt 10:e fältstudietillfälle och titta på stutarna 3 timmar igen. Har suttit ett pass idag, ett igår och ett i torsdags, utöver alla de jag gjorde innan vi åkte till Gotland. Trots att det är långtråkigt är det värt de totalt 30 timmar jag lagt på fältstudier och kanske 5 jag lagt på omkringarbete för det här gymnasiearbetet. Hade aldrig hunnit med alla de timmar jag tänkt lägga på fältstudier om jag tänkt pussla in dem under terminen. Även om systerysters kompisar dumförklarat mig som pluggar på sommarlovet.

Kommentera här: