Körskola

Klarade av halkbanan (aka Risktvåan) igår. Haha, snacka om adrenalinkick! Skakade så jag inte riktigt visste vad jag skulle ta mig till efter första bromsningen (som dessutom inte ens var på halkan) men det gick ju bra ändå. Var himla kul, men bara för att det var på en bana under kontrollerade former. Hade stolparna som skulle föreställa dagisbarn i västar verkligen varit dagisbarn i västar hade det inte varit riktigt lika kul när man kom där på halkbanan och måste väja i 70 km/h, men jag är ganska nöjd att jag lyckades väja i 50 i alla fall. Kände mig så himla duktig på bussen hem igår, men min körlärare lyckades mycket bra med att ta ner mig på jorden igen. Under halkbanepasset var man helt ensam i bilen och fick sköta allt utan att någon satt bredvid (vilket var väldigt skönt) och det kändes som att man hade full kontroll. Sen var det ju såklart inte en massa trafik och regler och sånt att anpassa sig efter eftersom det var en bana och dessutom var maxhastighet (utom under övningarna) 30, men det kändes som att man kanske faktiskt kan det här med att köra bil. Sen idag när jag hade lektion sa min körlärare att jag måste ta 11 lektioner till innan vi har gått igenom allt. Och först efter det kan de boka uppkörning så sen måste man ta ytterligare lektioner för att repetera och underhålla kunskaperna.
 
Jag kanske bara är gnällig, men det känns som att det borde gå att ta sig igenom kunskapsplanen på mindre än 20 lektioner. Framförallt eftersom jag inte känner att jag får ut något av lektionerna, allt är repetition av var min MC-lärare sa för ett år sen och helt ärligt störde läraren mer än han hjälpte idag. Jaja, det är bara att nöta på och köra så mycket som möjligt hemma så allt sitter!

Kommentera här: