Kontrollbehov

Jag har (förgäves) försökt att hitta på den där supersmarta affärsidén som direkt bara känns rätt i snart en vecka (eftersom vi i onsdags fick i uppgift att antingen ha en grupp eller en affärsidé till på onsdag) men det bara går inte. Lite som om idéerna flyr bara för att jag måste komma på något. Vill ha en idé och lösa hela grejen med grupp sen, men samtidigt inser jag hela tiden att mina idéer utformas kring att jag är själv. Har bestämt mig för att inte försöka hitta något jag tror att lärarna kan tycka är bra och helt enkelt bara satsa på vad jag känner att jag vill. Hade två idéer under sommaren (varav en är ogenomförbar) men om jag får bestämma kommer jag köra på den andra. Måste utveckla lite och specifiera exakt vad det är jag vill, men har iallafall en idé att presentera på onsdag. Ah, om jag ändå inte hade haft sånt kontrollbehov!! Hade varit så mycket enklare att släppa en del av ansvaret och arbetet till någon (några om lärarna får som de vill) i så fall. Nu ska jag se till att få lite sömn innan morgondagen då det bär av mot huvudstaden redan vid 07.00 för en heldag med Microsoft-tävling.

Kommentera här: