Frånvaro

Det kan vara så att jag har ogiltig frånvaro i hela 40 minuter. Redan, och då är jag inne på första dagen med närvarocheck. Hallå?! Jag som aldrig ens kommer sent har missat en hel lektion! Haha, fast min förvåning när läraren kom och påpekade detta (i kombination med att lektionen faktiskt inte fanns på schemat) borde vara nog för att han ska ta bort den. Jag hoppas verkligen att det är en giltig ursäkt och jag slipper den där retsamma ogiltiga frånvaron, för det vore orättvist om jag borde veta att jag ska vara på en lektion som inte finns på schemat. Faktiskt.
 
Annars har det varit en skön första dag, vi har fått (igen, för sådär fjärde gången) en inspirations-/uppstartsföreläsning i UF (entreprenörskap eller whatever) och haft ett lära-känna-pass med vår nya svensklärare. Hon verkar riktigt bra, så det bådar gott. Att UF lärarna är bra visste jag redan, men de fortsätter visa på kvalitet. Redan på tisdag ska 8 av oss UF:are på en tävling i Stockholm och lösa problem åt Microsoft. Haha, elever från hela Uppsala ska dit, delas in i lag och sen på innovativa sätt lösa ett problem. Den mest innovativa lösningen vinner och den kommer även att genomföras av Microsoft. En bra chans att lära sig mycket och träffa andra ungdommar, fast också hemskt bra för dem eftersom de får oss att lösa problem åt dem, typ gratis. Men det ska bli väldigt kul! Just nu sitter jag i skolan och väntar på att gå ner till trafikskolan, har dubbellektion idag och ska ut och köra på landsväg. Vore lite hemskt om läraren tycker att jag har saker jag måste träna på där, eftersom det är där jag kört mest och jag helt ärligt tycker att det går rätt bra. Ska försöka plugga lite körkortsteori medan jag väntar, har jag tänkt. Haha, får väl se hur det går med den saken, men jag ska göra ett försök iallafall.

Kommentera här: