Familjeutflykt

Imorgon 04.50 går färjan till Gotland, så självklart drömde jag att det var storm med vågor stora som höghus inatt. Haha, alltid lika rädd att det ska vara oväder när man ska ut och åka båt! Vet inte riktigt om jag fattat att vi faktsikt åker inatt, tiden har på något vis stått stilla samtidigt som den gått väldigt fort hela sommarlovet. Har helt stängt av allt vad datum, veckodagar och tider heter, förutom de 7 dagar jag sommarjobbade. Varje gång familjen åker på utflykt bestämmer jag mig för att aldrig någonsin mer åka på semester eller utflykt med min familj, bara för att vi redan vid vår postlåda (100 meter hemifrån) börjar bråka och irritera varandra, men när vi igår åkte ut till Väddö var det inte ens jobbigt att åka bil. Vet inte om det beror på att vi inte satt lika trångt i bilen eftersom mamma jobbade eller om det beror på att jag övningskörde och småsyskonen samsades i baksätet. På vägen hem satt de och valde tre ord som de sen ritade varsin bild på, alla förklaringar till hur de tre orden var representerade i bilderna var fantastiskt roliga att lyssna på. "Det här är en skoformad bil med jättebra stereo" (på orden sko, stereo och bil), "Under luftballongen hänger en låda där passagerarna ska stå, men luftballongen håller på och flyger iväg utan passagerare så de här personerna, som är väldigt tunna, måste försöka hålla kvar den" (på orden låda, tunna och luftballong). Hahaha!! Det kanske är sånt jag missat de senaste två åren när jag stannat hemma och jobbat istället för att följa med på familjesemester.

Kommentera här: