Träningsvärk

Körde intervallpass idag, måste säga att det är lite svårt att köra intervaller utifrån tid när man springer ute, men löste det genom att springa samma sträcka istället. Jag vill ha torra vägar att springa på och stigar utan snö så man kan springa någon annanstans än på vägarna. Jag vill ha vår, så man kan träna ordentligt ute. Var så otaggad man kan bli innan dagens träning, men så fort jag snörade på mig skorna och började springa släppte det. Sen var det väl kanske inte bara att springa på när jag väl värmt upp och körde intervallerna, men med lite envishet och inre debatt blev det några vändor iallafall. Vet inte riktigt varför jag var så sjukt otaggad, har inte varit så otaggad på länge. Jag har börjat tycka att det är skönt att springa. Kommit förbi den tid där jag bara tyckte det var plågsamt och ett nödvändigt ont. Sen att jag är sjukt trött efteråt och måste övertala mig själv att jag orkar lite till är en annan grej. Om man inte pushar gränserna kommer man inte frammåt och ska jag lyckas förbättra konditionen till mitt idrottsuppdrag måste jag pusha lite gränser. Haha, har träningsvärk i hela kroppen, men det är för att jag åkte snowboard några timmar igår. Blir lika förvånad varje gång av att jag faktiskt får träningsvärk i ryggen/axlarna av att åka, men det är logiskt egentligen. Även om jag inte tänker på det när jag åker använder jag överkroppen för att balansera när jag svänger. Haha, alltid bra med lite träning och det gör ju inget om man får träning omedvetet!

Kommentera här: