Solsken

Jag skulle ha pluggat idag, men det är bara så tråkigt att plugga på helgen. Framför allt när solen skiner, motorcykeln står orörd och bara väntar på vårens premiärtur och löparskorna lockar. Med tanke på att jag ska undvika onödig påfrestning på benen för att inte få tillbaks benhinneinflamationen och jag dessutom låter som om jag spenderade hela gårdagen på att sjunga eller skrika har jag inte rört mina löparskor, och motorcykeln har heller inte blivit rörd. Däremot tog jag med mig kameran och ett av pappas objektiv ut för att fota en plöjd åker. Lite trist kanske, men jag trodde att jag kunde göra något av det. Blev lite närkontakt med den plöjda åkern istället för att komma i samma nivå som alla tussilago som växte där. När vi sen skulle ta en eftermiddagsfika i solen på vår trapp upptäckte jag en krokus och några snödroppar så då var det bara att hämta kameran igen. Tur att jag hunnit tömma minneskortet, det jag har nu klarar bara en sådär 300-400 bilder, och det var fullt efter förmiddagsfotandet på den plöjda åkern... Mamma mobbade mig lite för att jag lekte paparazzi (alltså höll ner knappen och tog bildserier med en sådär 10 bilder åt gången, ganska många gånger, på blommor) men ska man lyckas hålla kameran tillräckligt stilla måste man ta många bilder. Själva tryckandet på avtryckaren gör ju att kameran flyttar på sig lite.
 
Foto: AliceSaraLovisa, April 2013

Kommentera här: