Note to self

Minneskortet är återfunnet! Imorse hittade jag det (hör och häpna) i KAMERAVÄSKAN. Hemskt konstigt ställe att lägga ett minneskort till kameran på, eller? Förstår inte att jag inte hittat det tidigare. Har verkligen gått igenom den väskan tre gånger, minst, och dessutom vänt upp och ner på hela huset några gånger, (vilket ju var helt onödigt). Min bror har dessutom fått stå ut med min teori om att han har dammsugit upp mitt minneskort. Insåg att det kanske kunde vara så att jag möjligen missat det på något sätt när jag imorse tappade bort ett av pappas objektiv, bara för att inse att det inte alls var borta, jag hade lagt tillbaks det på precis den plats i precis den väska det borde ligga.
 
Note to self (nr. 1) : Börja leta där saken borde ligga, och leta ordentligt. Sakerna brukar ligga där de ska och jag brukar missa dem när jag letar "ordentligt"
 
Anledningen till att kameran ens var aktuell imorse var att jag skulle på fältstudiedag med skolan och vi skulle ha kamera (eller mobilkamera) med för att dokumentera våra observationer. Har burit runt på min kamera i lite drygt en mil genom skogen (inte för att det var jobbigt, men bara för att påpeka det) utan att egentligen få några toppenbilder som direkt sticker ut. Sen när jag mellanlandat hemma, duchat av mig korvgrillningslukten och fått i mig lite kvällsmat åkte jag till kyrkan för att hänga med ungdomsgruppen. Och lämnade kameran hemma. BARA därför var det tidernas vackraste regnbåge, (vi såg "slutet", den var yberklar och stod ut perfekt mot den mörka himlen), när vi åkte. När vi sen satt i församlingshemmet och bara hade det bra var ljuset ute underbart, lite gyllene på något vis, samma fantastiskt underbara regnbåge visade sig och solen sken perfekt på kyrkan. Det hade kunnat vara mitt livs bild (typ, kanske, möjligen) men jag hade inte kameran med mig...
 
Note to self (nr 2) : Ta ALLTID med kameran överallt, oavsett om fototillfälle kan uppstå eller inte. Kameran gör ingen som helst nytta hemma och ska man få bra bilder måste kameran vara med och redo att användas hela tiden, man vet inte när det perfekta ljuset kommer och det kommer (troligen) aldrig igen.

Kommentera här: