Bättre och bättre dag för dag...


Foto: AliceSaraLovisa, September 2012
 
Var ute med kameran i över en timme på förmiddagen idag, blev perfekt väder så fort jag tog första korten så lite tur ska man ha ibland. Min körtelfeber är på bättringsvägen så en timmes promenad var inga problem. Sen blev det en fotbollsmatch, ompyssling och rengörning av motorcykel och lite ridning på det för att fördriva resten av dagen. Och nej, jag spelade inte fotboll, jag är tränare till de otroligt duktiga börjetjejerna och fotade deras fotbollsmatch. Vi gjorde till och med mål idag!! Det är något av en sensation när det händer, det är nämligen inte så många mål per säsong. Hon som sköt målet var så glad att hon nästan grät. Sen att vi släppte in tre mål är det ingen som kommer ihåg. Över 300 bilder blev det, frågan är hur många som blev bra... Red var det jag som gjorde däremot. Helt galet hur mycket man kan tro att man kan utan att man kan det! Trodde ändå att jag vet hur man styr en häst så att den svänger och stannar, men inte då. Åtminstone inte utan att använda skänklar och tyglar. Det kommer helt klart bli lite av en utmaning att lära sig, men det är en kul utmaning. Sen att hästen inte har någon manke och är klotrund så att sadeln inte sitter fast oavsett hur hårt man drar åt den är ytterligare ett svårighetsmoment. Det gäller helt enkelt att träna upp balansen och hitta de där omedvetna viktrörelserna som är så viktiga men lika lätta att glömma bort.

Kommentera här: