And back again

Där lyckades jag nästan lura mig själv till och med. Tre dagar klarade jag av att inte vara fotbollstränare, det är precis så lång tid det är mellan träningarna. Sen var jag där igen igår. Och kul var det också, så jag kan bara inte sluta. Kom på en övning jag måste sälja in hos de andra tränarna på måndag, våra duktiga tjejer skulle nämligen behöva bli duktigare på att ta emot bollen. Om man ska ta ner bollen med kroppen kan man inte ha armarna framför sig som skydd, och dessutom var det en av dem som sa "Måste jag ta emot bollen när jag får den? Det är så himla svårt!". Det är då tränaren som står bredvid ska tänka "Aha, något att träna på!". Tur då att jag kom ihåg det och igår kopplade att vi borde göra en övning för att träna på det. Hehe, jag tyckte inte överdrivet mycket om den eftersom den är lite tjatig kanske, men den är ändå bra och jag tror att det kan bli bra. Vi får testa och se! Tänkte att jag ska gå några av de utbildningar de vill att alla tränare i barn- och ungdomsfotbollen ska gå så jag lär mig lite nya övningar och knep.

Kommentera här: