Konditionstest

Tog mig själv i kragen idag och gjorde konditionstestet jag missade första veckan i skolan. Sååå jobbigt, men det var ju tanken så det kanske var bra. Haha, sprang förbi en jägare och hans jakthund och av någon anledning tyckte hunden att det varn hans jobb att skälla hemskt mycket på mig, precis som om jag varit en älg. Tog mig iallafall genom testet levande och nu är det bara att träna, träna, träna så att jag kan visa att jag fått bättre kondition till nästa gång. Sen blev det en extremt kort stund på julmarknad innan det var dags att sjunga på lovsångsmässa med insamlingar till kyrkans internationella arbete. Det var lite kaos, väldigt kallt närmast fönstret, väldigt varmt längst från fönstret och mycket trevligt. Haha, fast vi var väl kanske inte hundra procent seriösa hela tiden. Lite konstigt måste jag säga att det är att se fram emot en skolvecka igen, men det är väldigt skönt också. Än så länge har vi bara en inlämning nästa vecka och inga andra prov eller inlämningar som kastar sina skuggor över den annars ljusa och (i almanackan) väldigt vita vecka som startar imorgon. Troligen gör lärarna sitt bästa imorgon för att vi inte ska ha det lika lätt som vi tror att vi får det, men man kan ju alltid njuta av lugnet medan de varar. Lyckades sätta övergången mellan refräng och vers på en av låtarna jag spelar med bandet igår, riktigt skönt då jag alltid missar första raden när vi repar. Men nu ska det minsan gå! Övning ger färdighet, så nu tror jag nog att jag ska ge fiolböckerna lite tid så kanske jag kan lyckas lära mig några konsertsatser.

Kommentera här: