Hellweek(s)

Funderar på om rätt taktik är att släppa skolan helt den här helgen eller om det är en bättre taktik att göra så mycket som möjligt nu så jag slipper det nästa vecka, vilken (förhoppningsvis) är den sista HELLWEEK på ett tag. Förstår inte hur det kan kännas så mycket just nu, det är inte direkt bara jag som tycker att det är mycket så jag hävdar bestämt att det är skolan och inte allt jag gör utanför skolan. Blir dock skönt att bli klar med tidningen vi gör för SBU. Den stressar mig nästan mest nu, det är så osäkert vad som ska göras när och vad som ska vara med eftersom vi själva får bestämma allt. Tror att det kanske kan vara som vi bestämde på konfirmandledarträffen igår, människor tycker om när man säger åt dem vad de ska göra. Tänk vad mycket lättare det vore om man alltid visste exakt vad man skulle göra. Fast lite tråkigt också, kanske. Nej, men kanske vore idé att inte släppa skolan än utan göra lite förarbete till engelskan så jag kan skriva en engelskaartikel eller en svenskaanalys på tåget imorgon och på söndag?

Kommentera här: