(O)Lagligt, eller?

Idag har varit en bra dag, trots att allt inte gått som planerat. Jag har plockat sten på åkrarna åt bonden jag bor granne med, (med lantismått, vilket betyder att det är 2.5 km med cykel), med hjälp av en fyrhjuling. Det är galet kul att köra fyrhjuling, men jag vet inte hur lagligt det är att köra utan skyddsutrustning på allmän väg. Sen kanske fungerande bromsar är att föredra, men det fanns såklart inte. Trots det har jag, hela dagen, farit runt på åkrarna och plockat sten, om man får instruktionerna av en bonde som även är polis borde det inte vara några problem...

Så långt gick allt bra, men såklart körde jag fast med fyrhjulingen längst bort på den åker som ligger längst ifrån gården. Bara att ringa bonden så han och en anställd kunde komma och knuffa/köra/lyfta bort fyrhjulingen från den värsta geggan. De passade på att skratta lite åt mig samtidigt, kul, verkligen...
Sen lyckades jag köra soppatorsk också, men det var när jag tänkte sluta och på en åker som ligger vid gården, så reservtanken räckte för att komma hem.

Juste, får inte glömma det bästa. Det som är ännu bättre än att jag nu kommer att vara några kronor rikare den dag bonden bestämmer att det är dax att betala ut lön till sommarjobbarna. Jag mötte min granne som precis (eller i julas, men det är typ samma sak) skaffade häst. Jag har ända sen hästen dök upp i sin hage bredvid vägen velat fråga om jag kanske kan få rida någon gång eller om jag kan få hjälpa till i stallet om det behövs, och idag erbjöd hon mig att komma och provrida någon gång! Wihi, det gjorde min dag!!

Kommentera här: