Nu kör vi!!

Rörken var idag en osäker plats att vistas på då Sveriges (eller egentligen Östra Aros?) MC anordnade tjejdag med fokus på kurvteknik. Nej, nu övrerdriver jag. Det gick riktigt bra, alla utvecklades och ingen skadades. Så himla kul att köra MC på bana! Eller framför allt att köra, känna att man utvecklas och få det bekräftat av instruktörer som är där för att lära oss vanliga dödliga! De är snälla och tar risken att låta övningskörare vara med, förutsatt att handledaren är med på alla instruktioner och tittar på hela tiden när man kör. Nu är jag ännu mer taggad inför lektionen imorgon!! Fast som vanligt är jag nervös också... Jag kommer till exempel köra motorstopp minst tre gånger oftare än när jag kör riktigt dåligt hemma, jag kommer köra väldigt mycket saktare än jag brukar och jag kommer säkert att missa någon viktig instruktion, något tecken eller någon regel. Det brukar kunna bli så när man blir lite nervös, och att ha en MC-lärare som hela tiden ligger nära och stressar i backspegeln är ett sådant tillfälle när alla de misstagen dyker upp. Har jag en känsla av, iallafall...

Nej, men ärligt talat känns det ganska bra efter dagen. Jag lyckades få vara flaggvakt ute på banan (dvs. man håller koll så inga hinder dyker upp) i en kvart tillsammans med en av instruktörerna för min grupp. Då han jag få lite extra instruktioner och feedback, slutsatsen blir att jag ska köra som om jag har en tung motorcykel och att jag ska lita på mig själv, han tyckte jag borde köra snabbare. Det blir intressant att höra vad MC-läraren har att säga under och efter morgondagens lektion på 70 minuter.

Kommentarer:

1 Moa:

skriven

Men äsch då! Det kommer gå jättebra ju! :D Du kommer defenitivt fixa MC kort innan jag fixat mitt körkort iallafall! ;D Kram!

Kommentera här: